Sivut

9. kesäkuuta 2012

Hola!

Mä oon miettiny asiaa, jo jonkun aikaa, mikä ei oo kuitenkaan ajankohtainen mulle, mutta mietytyttää ja kiinnostaa. Eli, jos minä joskus saan lapsen, mikä on aika todennäköistä, mä haluaisin opettaa sen kaksikieliseksi. Ensin mietin ihan perusjuttua, suomi-englanti, mutta sitten tajusin, että lapsihan oppii sen joka tapauksessa koulussa. Sen jälkeen aloin ajattelemaan espanjan kieltä. Mutta, sitä ennen mun kyllä tarvii opiskella espanja niin hyvin, että se sujuu leikiten. No eihän mulla lapsen "hommaaminen" olekaan mielessä vielä kymmeneen vuoteen, mutta kunhan pohdiskelen. Tässähän on vielä aikaa vaikka millä, mielikin saattaa muuttua.
Haaveena olis kuitenkin oppia espanja sujuvasti, mikä kyllä tarkottaa sitä, että mun täytyy asua jonkin aikaa siellä, tehdä töitä tai vaikka viettää koko kesä. Niinhän sen parhaiten oppii, puhumalla. Ja jos musta tulee opettaja, valitsen englannin ja espanjan kielen opettamisen lukiotasolla. Tulevaisuus mun kohdalla on kuitenkin avoin melkein mille vaan. Jos kirjoitukset mene hyvin, on valinnanmahdollisuuksia vaikka muille jakaa. Hassua, miten en vieläkään tiedä mitä haluan.
Tällä hetkellä ajatuksena olis pyrkiä yliopistoon lukemaan englantia tai espanjaa. Siitä sitten joko opettajaksi, kääntäjäksi, johonkin kansainväliseen firmaan kenties... En tiedä vielä. Aika näyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kysymyksiä, kritiikkiä tai positiivista palautetta? Kommentoithan myös ihan muuten vaan:)